dissabte, 31 de gener del 2009

Treball voluntari (llatí o història)


Diuen que el treball compartit és menys treball. En la meua recerca de pel·lícules històriques a les que se les pot traure algun profit he trobat alguna coseta. Com no servix de massa que jo les veja i vosaltres no, havia pensat retallar alguns trossos i vore'ls a classe com ja hem anat fent. El problema és que s'utilitza molt temps per a vore les pel·lícules (i treballar-les) i se li trau un profit relatiu. Així que he decidit encetar altre treball (aquest per a la matèria de història o de llatí o fins i tot, si algú s'ho planteja, d'ètica). Aprofite el blog per a penjar en un lloc que tots pugueu consultar, el treball que heu de fer. Passos a seguir:

1. Triar una pel·lícula històrica. Podeu triar qualsevol de la llista que apareix al marge dret o altra que us interesse. Us recomane que trieu una de la matèria que hagem explicat (ja siga en llatí o en història) o qualsevol de la història contemporània (que és el que estudiem a quart). Després hauré de redactar el motiu de la meua elecció en la introducció del treball: 0. Introducció

2. Buscar informació sobre els elements històrics que apareixen a la filmació i sobre el context històric en el qual es desenvolupa. Després ho ficaré en el meu treball: 1. Context historic 2. Base històrica de la pel·lícula 3. Anacronimes o inexactituds amb els esdeveniments històrics. 5. Bibliografia i webgrafia
3. Veure la pel·lícula. Mentre la veieu, preneu anotació dels moments (minuts) en els quals es produeix algun fet significatiu o algun element destacable que hagem estudiat o que siga important en la història. En el treball ho titularíem: 4. Anàlisi per escenes.

Per exemple, en Salvar al Soldado Ryan, jo diria entre el minut 6 i el 23 s'observa part del desembarc de Normandia. Que ja hem explicat en el punt 2, aquest desembarc suposa un dels punts culminants de l'avanç aliat en la segona guerra mundial. Destaca la cruesa de les escenes i la utilització de la càmera al muscle per a fer sentir a l'espectador part integrant dels soldats que desembarquen.

4. Lliurament del treball. El treball contarà per a la matèria d'Història en l'apartat de procediments. Aquest apartat només conta el 20% de la nota, el que significa que és molt més important l'examen que el treball. Ara bé, serveix per a arredonir notes i si dubte entre el notable i l'excel·lent, entre el bé i el notable, o entre el 4'5 i el 5, pot ajudar (si està ben fet), per a que em decidisca pel resultat més alt. També hem de tenir en compte que l'hem d'entregar, com a mínim, una setmana abans de l'avaluació per a que done temps a incloure'l en les notes.

5. El treball. Oblideu-vos de les portades de colors, les lletres a diferents tamanys i elements d'eixe tipus. Anem a fer un treball el més científic possible. Això significa una bibliografia clara, ben ordenada, i un treball realment realitzat per vosaltres (evitar el copiar/pegar ja que això si que restaria nota).

Vinga, ja em pregunteu en classe



2 comentaris:

Anònim ha dit...

clara:
toni, yo si tengo tiempo lo hago

pero ay k entregar EL TRABAJO DE INVESTIGACIÓN (ale que si quieres que haga esto y no haga el trabajo de investigación y me puntues lo mismo ... yo lo hago), leerse 3 libros y examen de los tres, hacer los dos punto de latin,la semana que viene llena de exmanenes, etc. y ahora tu dirás" yo a vuestra edad me hacian hacer mas cosas que a vosotros" ya pero eran otras pocas

Anònim ha dit...

Clara no t'agobies. Un treball voluntari és això: voluntari. Si pots el fas. Però això és com tot. Si realment vols, pots segur. A més, tens temps. Organitzat, veges quins treballs et corren més pressa i comença per ahí. Després, comences els altres.

Toni.